Jak wybierać odzież sportową?

Kupując odzież sportową przede wszystkim musisz pamiętać o jednej podstawowej zasadzie – ma ona spełniać twoje oczekiwania, a nie oczekiwania ekspertów, influencerów czy aktora z reklamy koncernu odzieżowego.

Z SIECIÓWKI CZY Z PROFESJONALNEJ FIRMY ODZIEŻOWEJ?

To zależy właśnie jakie masz oczekiwania. Kupując gotowy produkt nie masz wpływu na jego funkcjonalność czy design, ale za to przy jednostkowym zakupie wchodzisz do sklepu i wychodzisz z koszulką. Zamawiając w firmie, która się specjalizuje w danej dziedzinie możesz mieć wpływ na materiały z jakich zostanie wykonany sprzęt, jego unikalny wygląd i wzornictwo. Jeżeli twoje ubranie ma zawierać logotypy, konkretne znaki graficzne i kolorystykę – uderzaj od razu do profesjonalistów.

CZY DA SIĘ KUPIĆ TANIO SPRZĘT WYSOKIEJ JAKOŚCI?

Wszystko się da, choć są pewne granice. Dużo tak naprawdę zależy, jak postrzegamy relację ceny do jakości. Nie oszukujmy się – dobry materiał nie będzie tańszy od tandetnego, dobre opracowanie graficzne i wykonanie wzornictwa nie będzie tańsze od naprasowanego na bawełnę logotypu itd. Jeżeli potrzebujesz kurtki offroadowej, żeby wyjść ze znajomymi do parku i się pokazać koleżankom – prawdopodobnie nie musisz zwracać uwagi na wiele parametrów. Jeżeli chcesz natomiast zrobić konkretną trasę quadem, nie wrócić zziębnięty i przemoczony, a także czerpać przyjemność z jazdy, a nie ciągle poprawiać zapięcia i szukać kieszeni, to lepiej wiedzieć z czego i dlaczego tak, a nie inaczej wykonane jest ubranie i zainwestować odrobinę więcej, niż na bazarowym straganie.

CZEGO WYMAGAĆ OD PRODUCENTA?

Przede wszystkim jasnego przekazu. Co mogę mieć w danej cenie i dlaczego? Jeżeli planujesz cykliczną produkcję sprzętu dla klubu lub zależy ci na czasie, warto wiedzieć z jakimi dostawcami współpracuje firma, w której zamawiasz. Czy materiał może mieć “od ręki”, bo ma rozbudowaną sieć lokalnych dostawców, czy też pracuje na przykład na materiałach importowanych z Chin, na których dostarczenie czeka kilka tygodni? A może pracuje na wzorach katalogowych i produkcja twojego zamówienia i tak będzie się odbywać kilkaset kilometrów dalej w centrali, gdzie nie będziesz miał na nią wpływu?

Wymagaj od firmy realnych informacji. Jeżeli ktoś ci powie, że da się wyprodukować na odzieży każdą grafikę, którą sobie wymarzysz, to mówi ci tylko tę część prawdy do “ale…”. Bo rzeczywiście się da, tylko w odpowiednich parametrach, odpowiednio rozłożoną w projekcie i na odpowiednim materiale. Nie każdy materiał nadaje się do druku, więc trzeba się przerzucić na przykład na haftowane wzornictwo, które ma swoje ograniczenia. To jest jak najbardziej ok, tylko dobrze, żeby producent obiecywał to, co jest w stanie wykonać.

Leave a comment